Bjarke Ingels създава „Град на бъдещето“ в близост до японската планина Фуджияма

Bjarke Ingels
Тойота ще използват новия град, за да тестват автономните си превозни средства върху население от 2000 граждани, които ще живеят там на пълен работен ден, проектиран от Bjarke Ingels.

Днес на CES в Лас Вегас бе обявено, че Тойота ще си партнира с Bjarke Ingels Group (BIG), за да сплете заедно функционалността на автомобилите без шофьори, различни нови улични дизайни, модерни системи за доставка и да тестват резултата на всичко това в реално време заедно с 2000 души (включително служителите на Тойота и техните семейства). С други думи, BIG ще, поне в малък мащаб, създаде свят, към който всички се стремим. Мястото на обявяването на прокета не можеше да бъде по-подходящо: CES е ежегодното събитие, на което любителите на технологиите и широката общественост научават какво следва в авангардната технология.

Клъстер от сгради около централен павилион. 

Озаглавен “Изтъкания град” (Woven City), 175-акров обект (някога дом на фабрика) ще бъде разположен в основата на връх Фуджи, приблизително на час пътуване от Токио. „Представете си интелигентен град, който би позволил на изследователи, инженери и учени възможността да тестват свободно технологиите си като автономия, мобилност като услуга, лична мобилност, роботика, технология, свързана с интелигентен дом, AI и други, в реална среда “, каза в изявление Акио Тойода, изпълнителен директор на Тойота. „Това е наистина уникална възможност да създадем цяла общност или „град“ от основите, която да ни позволи да изградим инфраструктурата на бъдещето, която е свързана, цифрова и устойчива.“ Нещо повече, целият град ще се захранва от слънчева енергия, геотермална енергия и технологията на водородните горивни клетки на компанията.

Пътищата например ще изглеждат различно от всеки друг път по света. Вместо една улица за превозни средства и тротоар до нея за пешеходци, BIG деконструира традиционния път в три отделни форми. „С “Изтъкания град” ние се отделяме и след това сплитаме трите компонента на типичния път в нова градска тъкан: улица, оптимизирана за автоматизирани превозни средства, алея и линеен парк за пешеходци“, казва в изявление Bjarke Ingels.

Една от трите улици ще се използва за по-бързи, автономни превозни средства. Друга, крайбрежната алея, е предназначена за тези, които желаят да пътуват с велосипеди, скутери и други начини на пътуване. Третият тип улица ще бъде пътека, посветена на пешеходци. Районът ще включва цветя и дървета, разчупвайки границите с другите части на града.

Сградите ще бъдат построени по традиционни японски техники, архитектура изцяло от дърво. Много от постройките ще имат гледка към планината Фуджи в далечината.

„Един от най-големите пробиви в процеса беше приемането на града на бъдещето, не е необходимо да изглежда футуристично, а точно обратното трябва да е вярно“, казва Леон Рост, партньор от BIG. „Технологиите в най-добрия случай са невидими и са вторични за човешкото взаимодействие и връзката с природата.“ Като такива, всички сгради, както жилищни, така и търговски, ще бъдат построени с помощта на дървен материал, който е исторически за региона и също така екологичен. Но това е единственият начин, по който тези сгради ще търсят вдъхновение от миналото. Вътре най-новите технологии (като вътрешна роботика) ще се използват за изпълнение на ежедневни задачи, включително автоматични доставки на хранителни стоки, пране и изхвърляне на боклук.

Най-новите технологии ще бъдат използвани  и приложени в домашния живот за задачи като автоматични доставки на хранителни стоки.

Преди век автомобилите запалиха транспортна революция, която направи света по-свързан. Надеждата е, че същите тези компании (Тойота е основана през 1937 г.) могат да доведат до следващата вълна на свързаност – този път обаче по по-екологичен начин. “Изтъкания град”, който се очаква да се появи през 2021 г., изглежда е стъпка в правилната посока.

Сподели:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn