Каква е историята на брокерството?

брокерството

Може би брокерството звучи като съвременно изкуство в света на бизнеса, но всъщност корените му датират от края на 19-ти век. Около 1890г. в САЩ за първи път се отчитат продажби на домове в опит за създаването на асоциация за недвижими имоти, претърпял неуспех. Въпреки това се задвижва процес, който впоследствие води до формирането на Национална асоциация на борсите за недвижими имоти през 1908г. Наличието на такава организация обаче не оказва особено влияние и до 1919г. всеки, който желае, може да се нарича брокер без да притежава лиценз или образование.

брокерството
Източник: pixabay.com
Развитие и иновации

Истинският бизнес започва, когато брокерите започват да изискват придобиването на лиценз за практикуване на професията. Появяват се ексклузивните договори, подписвани от свободно практикуващите, работещи в големите градове като Балтимор и Чикаго.

В началото на 20-ти век се отварят т.н. open houses, където е можело да бъдат разгледани различни визии за интериорен дизайн и технологии за подобрение на условията в дома като използването на електрическо осветление. През 1925г. National Real Estate Journal представя идеята за излагане на готови обзаведени къщи пред бъдещите купувачи, за да добият те по-добра представа за имотите на пазара.

През 30-те и 40-те години брокерите създават мрежа от домове, които да представят на клиентите си. По този начин се подсигурява постоянно търсене и предлагане на недвижими имоти.

брокерството
Източник: pixabay.com

Брокерството става изключително популярно след Втората световна война.  Тогава оцелелите войници се прибират по родните места и търсят място, където да създадат семейство. По това време  за първи път се появява терминът търговец на недвижимост (realtor). Същевременнно, броят на жените в бизнеса силно нараства и те често са наричани така. През 60-те цените на имоти скачат двойно. Това се дължи от части заради създаването на специален Съвет на жилищните специалисти.

Брокерството и интернет

На бизнеса влияе и появата на интернет. Създават се сайтове като realtor.com, чрез които се дават нови темпове на работа и подобряват процеса ѝ. Наличието на виртуална среда позволява на бъдещите клиенти (купувачи или наематели) да разгледат различни видове жилища още преди да са отишли на оглед. С навлизането на интернет се улеснява и създаването на графици с огледи, на които може да се отиде в даден ден. Брокерите бързо усвояват иновативните начини за развитие на бизнеса и ги използват в своя полза.

брокерството
Източник: pixabay.com
Бизнесът в Австралия

На континента в началото брокерите на недвижими имоти работят индивидуално. Това се променя през 1891г., когато се създава организация във Виктория, която се основава на четири принципа. Те са: работа с най-модерната техника, за да задоволят всички желания на клиентите си; да са гъвкави с работното време и местоположение; да се търсят най-добрите брокери и да има свобода на действие. Така се формира първата Национална група на независимите брокери на недвижими имоти, която  за около 30 години се превръща е една от най-влиятелните и известни агенции в Австралия.

Източник: www.curioushistory.com

Сподели:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn