Дизайнът на медиите и развлеченията през 2039 г.

медиите

Как технологиите ще променят всичко – от гледането на филми до посещението ни в музеите?

“Понякога, когато мислите за бъдещето, трябва да погледнете в миналото”, казва Изабел Олсон, дизайнер на продуктите Google Home. “Когато се замислих за 2039 г., си помислих: “Това е толкова далеч!” Но след това си дадох сметка, че  това е само след 20 години. Преди толкова живяхме по доста сходен начин.” Никой от Олсон и другите експерти – интервюирани за поредицата – не прогнозира, че до 2039 г. ще обикаляме в стил “Джетсънс” с роботиката ни. По-скоро промените в света на медиите и развлеченията ще бъдат постепенни, не монументални.

Ако смятаме последните 20 години за индикация, то списанията ще продължат да съществуват и през 2039 г., макар че много от тях ще са само цифрови издания и ще съществуват в платформи като Texture, които предоставят неограничени цифрови копия на едни от най-големите имена в бранша. Традиционните списания, са обвинени в разпространение на некоректна информация в продължение на десетилетия. Независимо от това, изопачената гледна точка на едно списание винаги ще бъде интересна и предпочитана от читателите: “Колкото по-голям е шумът в социалните медии и всички телевизионни канали, толкова по-голямо е търсенето на крайния и завършен продукт, който да ви информира какво става”, каза заместник-редакторът на The Economist – Том Стандайз.

 

По-общо казано, някои от най-полезните постижения след 20 години може да са малко невидими за окото, под формата на по-голяма безпроблемна интеграция на всичко от комуникационните платформи до елементите на интелигентния дом. С високите цени на много от технологиите, от интуитивните домашни говорители до очилата за виртуална реалност, Олсон се надява, че много от развлеченията в бъдеще ще бъдат достъпни не само за елита. “Тази тенденция просто ще продължава да се разраства,” казва тя, “всички тези възможности и удобства, които технологията може да ни донесе, ще бъдат достъпни за всички”.

Как ще гледаме филми и ще посещаваме театрите и музеите през 2039 г.? Допитахме се до експертите в сферата, за да може да очертаем максимално ясна картина на бъдещето.

ТЕЛЕВИЗИЯ И ФИЛМИ                       

Макар че реализацията на очилата за виртуална реалност (VR) се бави вече в продължение на десетилетия, скорошните постижения в сферата за компании като Oculus са ясното доказателство, че VR технологията е все по-близо. Ейми Уеб, известен американски футурист и основател на Института “Бъдеще днес”, прогнозира, че до 2039 г. реализациите в сферата на развлеченията ще бъдат дори още по-всеобхватни. “Филмите ще бъдат разказани в завладяваща среда, на която може да се насладите или в домовете си пред телевизора или в киносалоните – мислете за малки стаи – където група приятели могат да се “свържат” заедно с VR очила и да изживеят заедно историята на филма”. “Всекидневната от 2039 г. все още ще има дивани, удобни столове и книги на масичката за кафе – просто няма да има фиксирани екрани, които да заемат пространството по нашите стени”, добавя тя.

Джим Ланзоун, главен изпълнителен директор на CBS Interactive, също планира бъдеще, в което всеки аспект ще има технологичен компонент. “Ние знаем, че всяко парче от реалния свят ще бъде увеличено в цифровия”, казва той. “Ще присъстваме на спортно събитие, без да бъдем физически присъстващи. Ние не само ще предизвикваме приятели във видеоигра – ние ще бъдем част от нея. Няма просто да гледаме филм за динозаврите – ние ще живеем сред тях. Възможно е да не сме в състояние да предвидим точните форми и процеси, но знаем, че тези времена идват.”

Самата медия ще бъде по-достъпна и поради по-добрата интеграция: “Днес средно човек прекарва 11 часа на ден, взаимодействайки с медиите, но до 2039 г. това време ще се увеличи, за да обхване буквално всеки наш свободен час, просто защото медиите ще бъдат абсолютно навсякъде.”, казва Ландзоне.

СОЦИАЛНИ МЕДИИ

Преди двадесет години живяхме в свят без Instagram, Twitter или Facebook. Сега, е почти невъзможно да си представим дори и един ден без тези платформи. Но точно както ICQ и MySpace изчезнаха, ще продължат ли тези медийни титани да съществуват още две десетилетия? Ако попитате Грейс Ким, водещ в дизайна и изследването на Twitter, отговорът несъмнено е “да”. “През 2039 г. Twitter ще продължи да бъде най-добрата платформа да говорим за това, което се случва в света”, казва Ким. “Но Twitter ще се развие. Ще бъде още по-лесно да говорите за всичко. Ще можете да провеждате разговори с повече хора, от повече места и на повече езици.”  Що се отнася до начина, по който потребителите действително ще изживяват социалните медии, това също ще се случва по-безпроблемно. “Естетиката на интерфейсите трябва да отразява все по-свързаното глобално население”, казва тя за бъдещите дизайни. “Дизайнерите на развиващите се пазари ще имат още повече възможности да водят разговори и да работят с хора от целия свят, независимо от физическото им местоположение”.

Според Кевин Систром, основател на Instagram, “Следващото десетилетие, поне за Instagram, ще бъде десетилетието, на колективна група от хора, които улавят света в реално време чрез своите телефони ” .

МУЗЕИ

Във все по-дигиталния свят музеите по цял свят осъзнават, че ключът към привличането на посетители е тяхната интерактивност. “Ние се тревожехме, че ще имаме приложения и интерактивни ръководства и докато тези постижения се оказаха повече от страхотни, това, което младите хора наистина искат, са изложби, които ангажират социалните и културни въпроси на деня”, казва Скот Роткофф, заместник-директор по програмите за Музея “Уитни”. “Ако последните 20 години са индикатор, музеите може да не изглеждат толкова различно физически, колкото днес. Това, което ще се е променило и ще продължи да се променя, най-много е това как аудиторията взаимодейства с музеите, виждайки ги като места за спокойно съзерцание и бурен граждански ангажимент.” Времената, в които не се допускат мобилни телефони ще изчезнат.

ЕКСПЛОАТАЦИОННИ ПРОСТРАНСТВА

Подобно на музеите, сценичните изкуства се съсредоточават и върху бъдещето на интерактивността на техните продукции. За Центъра Кенеди това означава и демократизиране: намиране на начини за любителите на театъра да гледат представления, дори и да не са във Вашингтон. “Появата на 360 видео и VR създава възможност за артисти и аудитории далеч отвъд личната аудитория”, казва президентът на Кенеди Център, Дебора Рътър. “Скоро директорите и артистите ще изпълняват постановките си, предназначени еднакво за удоволствие както на живата, така и на онлайн аудиторията.” Рътър прогнозира още по-симбиотична връзка между изпълнителя и зрителя: “Изкуствените форми са много по-склонни да бъдат потапящи преживявания, а творците ще бъдат още по-развълнувани от взаимоотношенията, които имат с аудиторията, печелят енергия, идеи и обратна връзка от тях”, казва тя. “Художниците и аудиторията също вероятно ще бъдат много по-близо един до друг – смятам, че ще има по-малко бариери”.

Сподели:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn